Todays workout, ass to grass

Nobody wrote a song about a small ass, right babe

🍑 knebøy 3 x 5-8 

🍑 Pile squat i utfallsmaskin 4 x 6-10

I supersett med:

🍑 Strakmark i utfallsmaskin 4 x 6-10

🍑 Good mornings i Smith maskin 3 x 8-10

🍑 Glute pushdown 3 x 15-20

🍑 Hip abduction 1 x amrap 

 

Kjør hardt 🔥

 

Legen vil ikke hjelpe

I over et år har jeg vært plaget av dårlig matlyst. Jeg kan ikke huske sist gang jeg spiste frokost, lunsj, middag og kveldsmat på en dag. Grunnen til at jeg ikke er sykelig tynn nå, er fordi jeg har truet i meg gainer etter gainer. Noe som har ført til en del kvalme og ubehag. Jeg hadde en periode hvor jeg kastet opp (ufrivillig) minst en gang i uka. Det går utover livskvaliteten min. Jeg bekymrer meg stadig over at jeg ikke spiser, men også at hvis jeg spiser så blir jeg kvalm. Det er en ond sirkel.

Jeg vet hvor viktig det er med mat, jeg har selv gått på en streng diett rettet mot fitness konkurranse. Da spiste jeg ganske magert og restrukturert. På den tiden skulle jeg ønske jeg kunne gøvle i meg alt jeg kom over. Nå idag tenker jeg at jeg ikke hadde klart å gå på den dietten, da jeg ikke hadde klart å spise opp, og det var snakk om en diett på kaloriunderskudd. 

Etter å ha hatt det sånn i et år, hadde jeg endelig tøffa meg opp til å bestille time hos lege. Jeg synes ikke det er så kult å dra til legen med mindre jeg virkelig må, men nå hadde det gått såpss lang tid at jeg måtte sjekke det opp. 

Fastlegen min var sjuk den dagen. Jeg fikk etter mye venting, komme inn til en turnuslege. Jeg var inne hos ho i kanskje en time. Men konklusjonen hennes var at de ikke kunne gjøre noe. De tok ingen prøver, men tipset hennes var og få meg kjæreste. Altså!? Hæ. Hun mente det ville lyse opp tilværelsen. Ja okei, ho vil at jeg skulle basere min egen lykke på andre.? Og hvis det tok slutt med han kjæresten, så mistet jeg den falske lykken jeg hadde og muligens pådratt meg en kjærlighetssorg.? Kjempe bra tips! 

Jeg vet av personlige erfaringer at man aldri skal basere sin egen lykke på andre. Den er ikke 100%. Den lykken du jobber for og som kommer innenfra er den du kan lene deg på.

Det er fortsatt det samme matmessig, og det tærer på nå kjenner jeg. Treningen jeg elsket før er ikke like gøy lenger, faktisk ganske kjedelig. Og jeg er alltid sliten. 

Har ikke spist siden lørdag/musikktips

Det rumler i magen. Jeg er sulten. Men klarer ikke å spise. Dårlig matlyst til vanlig, når man er sjuk i tillegg = null matlyst. Jeg har bare vært dårlig i 3 dager, og allerede lei. Har sett på en film, «Don?t let the wolves in» - helt Ok skrekkfilm. Ellers har jeg holdt sofatjeneste. 

Sanger jeg hører på for tiden:



 

Cause I?m hot then I?m cold

Forkjøla. Det er jeg. Heihei. 

Jeg var faktisk imponert over riminga i reklamefilmen til spar. Mye mulig det var fordi jeg er veldig dårlig på det selv. 

But(t)

Sånn er livet. #knowImsayin 

 

 

Skvis for helg👊🏻

 

God helg!

Lashes (not by Kasja)

Hvorfor kan ikke jeg like deg, når du liker meg

Du er snill, smart, eldre, moden, pen, omsorgsfull, hyggelig, til å stole på og bra for meg, du er min største cheerleader.

Men i følge umodne «gresset-er-muligens-grønnere-på-den-andre-siden-meg», ikke bra nok. Ennå du er det. Egentlig er det sånn at du er for bra for meg. Jeg, fortjener ikke deg. I følge deg, er jeg på en høyere rang, enn det du er. Da jeg hørte det, trodde jeg ikke på det, du ser meg på en annen måte enn det jeg gjør. Jeg er ikke bedre enn deg.

Er jeg umoden, ikke klar for å binde meg, eller er det sånn at man kan møte fantastiske menn, uten å bli forelska.

Dårlig samvittighet, fordi du liker meg på en annen og sterkere måte enn det jeg liker deg. Jeg skulle ønske du og jeg var på samme side...

Rumpetrening på planen

Rumpe, eller gluteus har alltid vært en soleklar favoritt å trene. Ikke bare fordi det er fint med en spretten rumpe, men fordi øvelsene jeg gjør når jeg trener gluteus er morsomme øvelser. 

Før trente jeg rumpe sirka 3-4 ganger i uka. Og overkropp 2-3 ganger. Det var da jeg var på bikinifitness oppkjøring og trening ble prioritert over alt annet. Nå trener jeg sirka 2-3 ganger i uka, totalt, og rumpe er første prioritet. Det er noe med den tilfredsstilheten man får når man ser fremgang og «gains», da vil man bare ha mer. 

I dag ser programmet slik ut:

🍑 Knebøy 3 x 10-12 

🍑 Glute bridge 4 x 10-12 

🍑 Rumensk markløft med kb (bred beinstilling) 4 x 10-12

🍑 Sidekicks i gluteuskickback maskin 4 x 10-12 

🍑 Hip abduction 3 x 12-15 

onsdag 1/11

💁🏼

Fattig eller feit?

Hvis du måtte velge, ville du vært fattig, eller feit?

Jeg trener på Family Sports Club. Det er den eneste kjeden vi har her hvor jeg bor. Jeg vet ikke om det er et dårlig eller bra senter, jeg har ikke noe å sammenligne det med. Men jeg vet at det, som mange angre treningssentre er overprisa, og man blir bundet av et medlemskap på rundt tre år. Det er ikke nødvendigvis en dårlig ting, binding. Da har man en grunn til å «måtte» trene. 

Jeg liker å trene, det er gøy, innimellom vanskelig å komme seg igang og dørstokk mila kan til tider være grådig lang, men den treninga det blir noe av er den beste.

Man kan selvølgelig velge å trene på egenhånd og ikke på et gym. Men for min del, kommer motivasjonen til kort, hvis jeg skal ha sirkeltrening på stuegulvet mellom nyhetene og farmen. Det er noe med følelsen man får når man trener på et treningssenter med andre svette mennesker, klamme manualer og spinningsykler med muligens spor av avføring på setet. 

Det tok meg 20 år før jeg meldte meg inn på et gym. Jeg leste neste daglig om hvor viktig det var å trene, men aldri hvor dyrt det var. Nettopp derfor tok det meg mange år å begynne. Og fortsatt er det flere av mine venner som boikotter trening, fordi de ikke har råd. Ikke nok med at et medlemskap er dyrt, nå blir jeg trekt for to medlemskap i samme treningskjede. 

Så Family Sports Club, denne er til dere:

Det er psykisk

 

 

Trust me

Skulle ønske jeg likte deg

 

Les mer i arkivet » November 2017 » Oktober 2017
hits